رولکس؛ غول صنعت ساعت

 

رولکس( Rolex )

رولکس ROLEX برندی سوئیسی است که در سال 1905 کار رسمی خود را در لندن پایتخت انگلستان شروع به کار کرد. موسسان این برند شخصی به نام هانس ویلسدروف و آلفرد دیویس بودند. در سال 2018 بر اساس رتبه بندی مجله فوربز ، برند رولکس 71 مین برند برتر و قدرتمند در دنیا شناخته شده است. در سال 2019 مقام سوم از گرانترین ساعت های فروخته شده در دنیا را برای خود کسب کرد.

ثبت علامت تجاری رولکس :

در سال 1908 ویلسدورف علامت تجاری رولکس را که نام تجاری ساعت های ویلسدورف و دیویس بود را ثبت کرد. و دفتری در سوئیس افتتاح کرد. در سال 1914 رصد خانه “کو” به یک ساعت رولکس گواهی کلاس ای را اهدا کرد که معمولا این جایزه به کرنومترهای دریایی اهدا می شد.

تغییر نام تجاری برند رولکس ( Rolex ) :

در سال 1915 این شرکت نام خود را به کمپانی ساعت رولکس تغییر داد. پس از جنگ جهانی اول ، هانس ویلسدورف در سال 1919 به دلیل مالیاتهای سنگین پس از جنگ بر واردات لوکس و همچنین به دلیل هزینه های زیاد ناشی از صدور عوارض روی نقره و طلای مورد استفاده در انواع ساعت ، انگلیس را ترک کرد. در نتیجه ، ویلسدورف شرکت را به ژنو سوئیس منتقل کرد.

 

اولین ساعت مقاوم جهان :

با نگرانی های اداری ، ویلسدورف تمرکز شرکت را بر روی یک نگرانی فنی قرار داد: نفوذ گرد و غبار و رطوبت در زیر شماره ها و تاج ، که به حرکت ساعت آسیب می رساند.  برای برطرف کردن این مشکل ، در سال 1926 رولکس اولین ساعت مچی ضد آب و گرد و غبار ضد آب را تولید کرد و نام آن را ” Oyster یا صدف” گذاشت.

 

اعتماد سازی شرکت رولکس (Rolex ) برای مردم :

مصرف کنندگان در آن زمان ، نسبت به یک ساعت کاملاً ضد آب ، تردید داشتند. کار جالبی برای رفع آن انجام شد ، Rolex مدل های Oyster را در آکواریوم ها غوطه ور کرد ، و آن را در شیشه ویترین نقاط اصلی مراکز فروش خود به نمایش گذاشت. سپس ، در سال 1927 ، شناگر جوان انگلیسی به نام مرسدس گلیز با یک Oyster روی مچ دست خود در کانال انگلیسی شنا کرد و به اولین سفیر رولکس تبدیل شد. برای تجلیل از این شاهکار، رولکس یک تبلیغ تمام صفحه را در صفحه اول روزنامه دیلی میل منتشر کرد که موفقیت ساعت را در طول شنا بیش از ده ساعت اعلام کرد.

 

اختراع انقلابی شرکت رولکس ( Rolex ) :

در سال 1931 ، رولکس با استفاده از روتور ابدی یا  Perpetual ، یک صفحه مکانیکی نیمه دایره ای که به نیروی جاذبه ای برای حرکت آزادانه متکی است، اولین مکانیسم خود سیم پیچ جهان را اختراع و ثبت کرد. سیستم آن به پایه و اساس تمام ساعتهای اتوماتیک آینده در سراسر صنعت تبدیل می شود. به نوبه خود ، ساعت Oyster به Oyster Perpetual یا صدف ابدی معروف شد.

 

تاسیس خیریه شرکت رولکس ( Rolex ) :

پس از درگذشت همسرش در سال 1944 ، ویلسفورد بنیاد هانس ویلسدورف را تأسیس کرد ، یک اعتبار خصوصی ، که در آن او تمام درآمد سهام رولکس باقیمانده خود را به امور خیریه بخشید. ویلسدورف در سال 1960 درگذشت ، و از آن زمان اعتبار متعلق به Rolex SA بود و آن را اداره می کرد.

 

ارزش برند رولکس ( Rolex ) :

براساس گزارش برند 2017 Z ، ارزش برند رولکس 8.053 میلیارد دلار تخمین زده شده است. ساعتهای رولکس همچنان به عنوان سمبلی در برند ساعت، از شهرت برخوردار هستند. هر ساله بیش از 800000 قطعه ساعت تولید می کند.

 

تولید ساعتهای مکانیکی و کوارتز:

رولکس ROLEX بیشتر ساعتهای مکانیکی تولید می کرد، اما همچنین در توسعه حرکات اصلی ساعت کوارتز شرکت کرده است. اگرچه رولکس مدل های کوارتز بسیار کمی برای خط Oyster خود ساخته است ، اما مهندسان این شرکت در اواخر دهه 1960 و اوایل دهه 1970 در طراحی و اجرای فناوری نقش موثری داشتند.

برای اشنایی با محصولات رولکس در وب سایت ما کلیک کنید

 

نوشته های مرتبط ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.