گوهرشناسی یا جواهرشناسی را بهتر بشناسیم

گوهرشناسی چیست؟

گوهرشناسی یا ( gemology ) شاخه ای از علوم سنگ شناسی است که به مطالعه در مورد جواهرات و سنگ های قیمیتی می پردازد.گوهرشناسان سنگ های قیمتی را شناسایی،درجه بندی و ارزیابی میکنند.آنها می توانند به آسانی انواع گوهرسنگ ها را تشخیص دهند.و نیز قادر به شناسایی و ارزیابی جزئیاتی هستند که با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند.

به سبب اندوخته ی علمی این محققان (یا دانشمندان) مشتریان به آنها اعتماد می کنند که میراث خانوادگی خود را برای تجزیه و تحلیل دقیق و قیمت گذاری در اختیارشان قرار دهند.آنها از ابزار های بخصوصی برای ارزیابی رنگ،اندازه و شکل سنگ ها استفاده می کنند.آنها چشم انداز خود را به بازارهای سرمایه گذاری و مارکت ها حفظ می کنند و عضو مجلات و نشریات صنعتی هستند تا طبق بروزرسانی ها،بهترین قیمت گذاری را به مشتریان خود ارائه دهند.

گوهرشناسی

گوهرشناسی

گوهرشناسان چه می کنند؟

جواهرشناس مسئول تأیید،تجزیه-تحلیل.و تشریح کیفیت و ویژگی های سنگ های قیمتی مانند الماس ، یاقوت سرخ و یاقوت کبود است.

آنها معمولآ از میکروسکوپ و ابزارهای مختلف محاسباتی.و درجه بندی برای آزمایش سنگ های قیمتی و جواهرات جهت تأیید کیفیت آنها استفاده می کنند.گوهرشناس در حین ارزیابی می تواند برای یک سنگ خاستگاه بخصوصی ایجاد کند.همچنین می تواند بر اساس ضریب شکست،وزن مخصوص و ساختار بلوری آن را دسته بندی کند.یک گوهرشناس ممکن است در درجه بندی یک نوع خاص از سنگ های قیمتی تخصص داشته باشد و توانایی تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن،رنگ شدگی،ترمیم شدگی یا آسیب دیدگی آن را دارد.یک گزارش درجه بندی به ویژگی های کیفی گوهر،مانند: رنگ،وضوح،شفافیت و کات یا برش آن اشاره میکند.

قیمت گذاری برحسب ارزیابی کات(برش) و جلا ی گوهر است.دغدغه ی اصلی گوهرشناسی و جواهرشناسان تشخیص طبیعی یا مصنوعی بودن گوهرسنگ است.و البته اینکه چقدر می ارزد!

برای خواندن مطالب درمورد گردنبند طلا:

فرصت شغلی و بازار کار گوهرشناسی چگونه است؟

پس از فارغ التحصیلی،شخص گوهرشناس می تواند به عنوان :

  • خریدار یا تاجر الماس و دیگر سنگ های قیمتی
  • محقق آزمایشگاهی و درجه گذار گوهرسنگ
  • ارزیابی کننده و قیمت گذار گوهرسنگ
  • طراح جواهرات
  • حراج گذار یا متخصص موزه
  • عکاس جواهرات
  • وبلاگ نویس جواهرات
  • مدرس گوهرشناسی

جواهرشناسی که در پشت باجه جواهر فروشی کار می کند،می تواند از مهارت های خود برای فروش کالاها استفاده کند. هنگامی که در موزه کار می کند،ممکن است از تخصص خود برای ارزیابی کمک های مالی یا خرید بالقوه استفاده کند.در یک شرکت برگزارکننده ی مزایده،آنها می توانند برای جواهرات قیمت پایه پیشنهاد دهند.در فروشگاه های خود،ممکن است یک برآورد حرفه ای مبنی بر دانش گوهرشناسی خود،برای مقاصد بیمه ای بنویسند.


ترجمه و برگردان : محمد کولیوند

منبع : sokanu.com

نوشته های مرتبط ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.