سنگ های جواهر را چگونه تراش می دهند؟

تاکنون به این فکر کرده اید که سنگ های جواهر را چگونه تراش می دهند؟

سنگ های جواهر پس از اینکه از معادن استخراج می شوند نیاز دارند که توسط گوهر تراش های حرفه ای تراشیده شوند تا به شکل مناسب درآیند. پس از تراش این محصولات قابل فروش در بازار خواهند بود. گالری دارها و تولید کنندگان زیورالات این سنگ های جواهر تراش خورده را خریداری می کنند و بر روی زیورالات سوار سپس به بازار مصرف کننده می رسانند.

در گذشته:

برای شکافت سنگ های بزرگ و سنگین با چکش و قلم در طول شکاف ها و یا در خطوط علامت گذاری شده ضربه وارد می کردند. اما امروزه با یک اره الماس دایره ای شکل اره می شود که تیغه آن توسط ماده خنک کننده مخصوص سرد می شود.در ابتدا عقیق بصورت راف بر روی صفحه های کربوراندم شکل می گیرد. برای ثابت نگه داشتن، تراشکار سنگ را بین زانوها نگه می دارد. در این مرحله صفحه تراش با آب، سرد می شود و شکل نهایی بر روی صفحه سنگ ماسه بدست می آید.تراشکار بر روی یک صندلی با یک محافظ برای قفسه سینه می نشیند. شیارها وگود رفتگی های صفحه ی تراش، سنگ را برای تراش کابوشن قادر می سازد.

آخرین پروسه:

پولیش است، که درخشش را نمایش می دهد. پولیش بر روی چرخش یک سیلندر  با سرعت کم و یا صفحه های ساخته شده  از چوب راش، سرب، نمد، چرم یا قلع با کمک پودر پولیش مانند اکسید کروم، تریپولی یا دیگر پودر های پولیش انجام می شود. به این دلیل که هیچ خنک کننده ای در این پروسه استفاده نمی شود بایستی بسیار دقت بعمل آورد در غیر اینصورت سنگ پس از داغ شدن آسیب می بیند.امروزه دستگاه های اتوماتیکی وجود دارند که سنگ های صاف را برش می دهند. سنگ های کابوشن  همچنین می توانند از این طریق با کمک یک الگو تراشیده شوند.

 

در این ویدئو:

نمونه ای از تراش فست FACET در سنگ های جواهر را مشاهده نمایید که چطور سنگ خام را به صورت تراش برلیان در می آورند.

نوشته های مرتبط ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.