پول چگونه ساخته می شود؟

تولید پول کاغذی مدرن ایالات متحده روشی پیچیده است که توسط متخصصان زبده ، تجهیزات تخصصی و ترکیبی از تکنیک های چاپ انجام می شود. که این سیستم با فن آوری پیشرفته  ادغام شده است. طرح های جدید اخیر  5 تا 100 دلاری از پرتره ها و تصاویر تاریخی  استفاده می کنند، که شامل رنگ های فوق ظریف هستند تا جعل اسکناس را سخت تر کنند. از ویژگی های امنیتی می توان به یک واترمارک پرتره در هنگام نگه داشتن نور، دو واترمارک عددی بر روی عدد 5 دلار اشاره کرد. و طرح تقویت شده امنیتی که در زیر نور ماوراء بنفش ، جوهر تغییر رنگ می دهد.

 

7 گام اساسی برای چاپ پول :

  1. کاغذ و جوهر مخصوص
  2. چاپ افست رنگهای ظریف پشت زمینه
  3. چاپ Intaglio برای اضافه کردن پرتره ها ، تصویرها ، اعداد و حروف برای هر درجه بندی منحصر به فرد
  4. بازرسی
  5. چاپ شماره سریال و مهر
  6. برش و اصلاح
  7. بسته بندی و تحویل سیستم فدرال رزرو

 

  • برای دیدن اطلاعات بیشتر درباره ی النگو طلا

    کاغذ و جوهر مخصوص :

در حالی که بیشتر کاغذهایی که برای مواردی مانند روزنامه ها و کتاب ها استفاده می شود در درجه اول از خمیر چوب ساخته می شود ، مقاله ارزی که به طور خاص برای دفتر حکاکی و چاپ (BEP) تهیه شده است از 75٪ پنبه و 25٪ پارچه تشکیل شده است – که با نخ امنیتی و علامت چاپ. ساخته شده است. تمام پولهای کاغذ آمریکایی دارای جوهر سبز روی پشت هستند ، در حالی که صورتها از جوهر سیاه و سفید ، جوهر تغییر رنگ در گوشه پایین سمت راست یادداشتهای 10 تا 100 دلاری و جوهر فلزی برای نمادهای آزادی در صورتحساب 10 ، 20 و 50 دلار استفاده می کنند.  نماد آزادی “زنگ در جوهر جوهر” با قیمت 100 دلار از جوهر تغییر رنگ استفاده می کند.

  • چاپ افست رنگهای ظریف پشت زمینه:

برای اسکناس های 5 دلاری و بالاتر با رنگهای ظریف ، چاپ افست اولین مرحله تولید است. طرح پس زمینه رنگی بر روی فیلم کپی شده است و از طریق قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش به یک صفحه چاپ نازک از فولاد با روکش حساس به نور منتقل می شود. به این کار “سوزاندن یک بشقاب”  گفته می شود. سپس رنگهای پس زمینه بر روی آن چاپ می شوند که مدرن و پر سرعت دوار هستند. جوهر از صفحات چاپ به سیلندرهای “پتو” لاستیکی منتقل می شود ، که پس از عبور از پتوها ، جوهر را به کاغذ منتقل می کند. ورق های چاپی قبل از ادامه 72 ساعت خشک می شوند.

  • چاپ Intaglio برای اضافه کردن پرتره ها ، تصویرها ، اعداد و حروف برای هر لقب منحصر به فرد

از چاپ Intaglio برای پرتره ها ، نقشه های بدست آمده ، پیمایش ، اعداد و حروف منحصر به فرد برای هر لقب استفاده می شود. از یک کلمه ایتالیایی که به معنی برش یا حکاکی است ، “intaglio” به طرحی اشاره دارد که به طرز ماهرانه ای  از فولاد با ابزار و اسیدهای تیز “حک شده” می شود. برخی از حکاک ها در پرتره ها و نقاشی های ویژه تخصص دارند ، در حالی که برخی دیگر متخصص در زمینه نگارش و فیلمنامه هستند. سپس تصاویر از طریق فرآیند سیدروگرافی به یک صفحه چاپ منتقل می شوند. صفحات حک شده با جوهر پوشانده می شوند. یک برف پاک کن جوهر اضافی را از بین می برد ، و جوهر را فقط در ناحیه تصویر فرو رفته باقی می گذارد.

کاغذ در بالای صفحه قرار داده شده است ، و هنگامی که به هم فشار داده می شوند ، جوهر از نواحی شکسته شده صفحه روی کاغذ کشیده می شود تا تصویر نهایی ایجاد شود.

  • سیستم بازرسی UOCIS

سیستم بازرسی ارزی آفلاین به روز شده BEP (UOCIS) رایانه ها ، دوربین ها و نرم افزارهای پیشرفته ای را برای تجزیه و تحلیل دقیق و ارزیابی ورق های چاپ نشده بدون تصویر ایجاد می کند. این سیستم ثبت رنگ مناسب و تراکم جوهر را تضمین می کند و در مدت 3/10 ثانیه مشخص می کند که یک ورق قابل قبول است یا باید رد شود. همین تجهیزات برای ایجاد دو ورق 16-موضوعی ، ورق های 32 موضوعی را به نصف  برش می دهند. سپس این برگه ها به مرحله چاپ نهایی منتقل می شوند که توسط تجهیزات و بسته بندی پردازش  انجام می شود- COPE-Pak.

  • پرینت نهایی

دو شماره سریال ، مهر و موم سیاه فدرال ، مهر و موم خزانه داری سبز و شماره شناسایی فدرال رزرو را اضافه می کند. شماره سریال های مدرن از دو حرف پیشوند ، هشت عدد و یک حرف پسوند تشکیل شده است. شماره پیش شماره اول سری را نشان می دهد (برای مثال ، سری 1999 با حرف B مشخص شده است). حرف پیشوند دوم حاکی از بانک مرکزی فدرال رزرو است که این یادداشت برای آن صادر شده است. حرف پسوند هر 99/999999 اسکناس را تغییر می دهد (DG99999999A توسط DG00000001B دنبال می شود).

با عبور ورق از روند کار ، آنها توسط سیستم بازرسی COPE Vision (CVIS) بازرسی می شوند. اگر یک ورق به عنوان نقص شناخته شود ، با یک صفحه “ستاره” جایگزین می شود. تعداد سریال اسکناس روی برگه های ستاره با اسکناس های جایگزین شده یکسان است ، به جز اینکه یک ستاره بعد از شماره سریال به جای شماره پسوند ظاهر می شود.
برگه های ارزی کامل انباشته شده و از دو برش گیوتین عبور می کنند. برش افقی اول ، یادداشت ها را به صورت جفت می گذارد ، در حالی که برش عمودی دوم ، اسکناس های تمام شده ای را ایجاد می کند. دسته های 4000 تایی اسکناس برای تحویل سیستم فدرال رزرو فشرده شده اند.

هر آنچه که در این پروسه  اتفاق می افتد را را می توانید در این ویدئو ببینید.

 

منابع:
شما رو دعوت می کنم که به مستند معادن میلیون دلاری  زمرد نگاهی بندازید.
نوشته های مرتبط ...

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.